marți, 7 februarie 2012

RECUPERARE DIFICILA 2

Nu am mai reusit sa scriu in ultimele zile deoarece nici starea Teodorei nu a fost prea buna si din pacate nici starea mea. Am avut anumite caderi psihice (nu de durata) insa multumim Domnului ca acum suntem mai bine. Ne este foarte greu s-o vedem pe Teo in starea in care este. Tuburi, fire, cabluri, branule si dincolo de ele evident durere si suferinta fizica la Teo si aceleasi lucruri insa sufletesti si la noi privind-o pe ea. 

Dupa aproximativ 6 zile de somn indus de la ultima operatie de marti 31 ianuarie, Teodora s-a trezit. Duminica, 05 februarie, chiar in ziua in care a implinit un an si 10 luni, Teodora a deschis ochii. Nu se trezise complet insa realiza putin din ceea ce se intampla cu ea. M-a privit si … a plans … 5 ore aproape in continuu … Se uita la noi si parca vroia sa ne spuna “ma doare, ma simt rau…” Nu puteam face nimic decat s-o mangaiam, sa-i vorbim, sa incercam sa ne jucam insa nimic nu a dat roade. Incerca sa scoata un sunet, sa planga in hohot insa durerea nu-i dadea voie sa se manifeste decat prin lacrimile care ii curgeau pe obraji. I-am sarutat lacrimile si…am plans impreuna cu ea.  A fost singurul mod de a-i arata ca suferim impreuna cu ea. Din cauza plansului si a agitatiei ii crescuse frecventa cardiaca la 190 de batai pe minut, febra la 39-40 iar asistentii de serviciu nu gaseau solutii. Am plecat spre casa cu inima franta. Ieri, situatia s-a repetat numai ca spre pranz, Teo a devenit nervoasa. (reactii pe care le au toti pacientii care stau sub somn indus sau chiar coma indusa, imediat ce se trezesc). Am incercat s-o linistim insa nu am reusit. Temperatura crescuse iar in jurul valorii de 40 iar frecventa cardiaca era de 195 de batai pe minut. I-au dat o doza de calmant (care trebuia s-o si adoarma pentru o ora, doua) si, vazand ca nu-si face efectul, dupa o ora i-au administrat o alta doza care a avut acelasi rezultat: Teo nu a adormit ci mai degraba a devenit si mai nervoasa. Ne uitam la ea si nu stiam ce sa-i mai facem. In jurul orei 21, am plecat spre casa lasand-o pe Teo pe mana asistentei de noapte. Nu mai puteam. Eram epuizati nu atat fizic cat psihic. Am lasat-o dand din picioare, din maini, dandu-si ochii peste cap … Am plecat de la ea daramati psihic. Parca nu se mai termina odata greutatile, chinurile…si ale ei si ale nostre.
Ne-am incurajat unul pe altul aducandu-ne aminte de un noiembrie 2010 cand Teo se afla intr-o situatie similara. Se decompensase foarte mult si nimeni nu-i mai dadea nicio sansa de supravietuire. Ba inca am mers si am cumparat si loc de veci pentru ca situatia era foarte grava. Daca atunci am sperat, macar ca eram in perspectiva mortii deoarece inima era neoperata si nu putea sa reziste prea mult la decompensare de pana la 40%, ne-am zis ca acum avem mult mai multe motive sa credem ca va fi bine deoarece acum suntem in perspectiva recuperarii si a vindecarii. Trebuie sa avem rabdare si incredere in EL.


Azi dimineata am ajuns la spital si Teo dormea linistita. Pe monitor erau valori normale la toate semnele vitale. Am intrebat cum a fost azi noapte si asistentul ei mi-a spus ca a facut febra 40 si s-a agitat pana la ora 3 noaptea apoi…a obosit si a adormit. Cand a venit dr Mair, am aflat si motivul agitatiei si a febrei: Teo a facut pneumonie pe plamanul drept. I se administra deja antibiotic pentru asta si se vedea ca ii merge mai bine. Nu stiu cum a ajuns sa faca pneumonie in IntensivStation din AKH. Se pare ca se mai intampla si la case mai mari… insa nu pot reprosa nimic nimanui. Absolut tot ceea ce fac ei pentru Teo este fara grad de comparatie.


Cand s-a trezit, eram chiar in fata ochilor ei. I-a deschis si cand m-a vazut nu a mai plans ci m-a privit lung. I-am spus de ce este acolo si ce s-a intamplat cu ea, ca trebuie sa mai treaca putin timp pana se va reface din cauza operatiei…o sa vi se para ciudat insa expresia fetei arata ca intelege perfect ceea ce-i spun. Era calma. M-a prins de mana si a continuat sa ma priveasca. A intervenit asistentul vrand sa-i dea ceva medicatie insa vazand “tandreturile din priviri” mi-a spus “nu va deranjati, ma intorc eu peste cateva minute…”


In cursul zilei am aflat si care a fost procedura de operatie la inima. Exista un aparat care preia functiile inimii si ale plamanilor pe toata durata interventiei chirurgicale insa inainte de asta, sangele este scos total din organism, cu ajutorul acestui aparat. Ulterior, dupa ce este finalizata operatia, sangele este pompat inapoi insa in momentul trezirii pacientului, senzatia de durere este imensa.  Cel care mi-a povestit despre procedura de operatie suferise el insusi o interventie chirurgicala la inima chiar aici in AKH. Durerile persista si dupa o luna, chiar doua, imi spunea persoana respectiva. Nu poti tusi, nu poti vorbi, nu poti scoate un sunet iar secretiile care se acumuleaza pe gat si in piept devin o problema majora.


La plansul Teodorei am crezut ca este un simptom post-operator de depresie (pe care am inteles ca-l au si bebelusii si adultii deopotriva) insa dicolo de asta mi-am dat seama ca are dureri insuportabile si de aceea ii administreaza calmante si chiar o lasa sa doarma marea parte a timpului. Ea nu a suferit o interventie ci au fost doua la inima (dorv si indepartarea unei clapete), una la plamani (stenoza pulmonara), una la arcul aortic de la esofag si una la buric (fistula uraca). Prea mult … si acest prea mult a creat prea multa durere; insa…a trebuit.


Teo este o luptatoare si usor usor isi va reveni. Avem incredere in Domnul si avem incredere in ea. Continuam sa ne rugam (cu puterea pe care o (mai) avem) si credem ca Domnul, ceea ce a inceput va duce la bun sfarsit.

16 comentarii:

  1. Doamne ajuta! Sa va dea Dumnezeu putere sa rezistati pana la capat, sa treceti de toate greutatile si sa fiti bine! Sunt cu sufletul alaturi de voi si sincer va admir pentru puterea si credinta cu care reusiti sa treceti prin aceste incercari! Multa sanatate Teodorei!

    RăspundețiȘtergere
  2. O Doamne Isuse,te rugam sa fi cu Teodora ,sa ii alini durerile,sa ii daruiesti o recuperare completa si sa ii aduci zambetul pe fata cat mai curand,iar pentru parinti te rugam intarestei.Amin
    Fiti binecuvantati vesnic.Noi vom continua sa ne rugam?
    Sora voastra in Domnul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am verification mesajul care vi l-am trims in legatura cu un cadou pentru Teodora si am vazut ca am scris adresa de e-mail gresita?Imi cer scuze.
      cirmaci@yahoo.co.uk
      Sora voastra in Domnul
      Ema Cirmaci

      Ștergere
    2. DOMNUL SA VA INTAREASCA SI SA ISI INTINDA MANA PESTE MICUL INGERAS.VA TINEM IN RUGACIUNE.

      Ștergere
  3. cadar lucian&delia8 februarie 2012 la 08:05

    Domnul Isus sa ai aline durerile sa o vindece complet si voua sa va intareasca sa treceti cu bine peste aceasta incercare.

    RăspundețiȘtergere
  4. nu va cunosc dar va apreciez enorm de mult,aveti o putere de neimaginat nu stiu eu daca as putea sa lupt asa,sa am puterea asta,si eu am o fetita de 4 ani si multumesc lui d-zeu ca este sanatoasa....dar problema este ca nu multumim cat trebuie.imi doresc din toata inima sa se faca bine teodora,sa se poata bucura de copilaria si parintii minunati care sunt alaturi de ea,sa creasca mare si sa treaca peste problemele astea,ma rog la DUMNEZEU sa va dea putere si sanatate sa puteti trece cu bine.cu multa stima si drag corina.DUMNEZEUsa fie cu voi

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnul sa va binecuvinteze,sa ii dea sanatate Teodorei si voua multa putere pana la cap.topt.Domnul fie cu voi mereu.

    RăspundețiȘtergere
  6. BUNUL DUMNEZEU SA VA DEA MULTA MANGAIERE,PACE SI FFF MULTA PUTERE, SUNTEM ALATURI DE VOI CU SUFLETUL SI NE RUGAM PENTRU TEO, CA BUNUL SAMARITEAN SA SE INDURE DE EA SI SA-I ALINE DURERILE SI SA FACA O MINUNE; SA FIE UN COPIL PLIN DE VIATA. VA IUBIM MULT SI VA PURTAM IN RUGACIUNE.

    RăspundețiȘtergere
  7. Doresc din toata inima ca Cel ce este Sfant sa va intareasca inima si sufletul, pacea Lui sa o simtiti si sa nu va pierdeti nadejdea in Cel care a venit pe pamant sa ne salveze din dragoste pentru noi! (Psalmul 113 din partea Domnului nostru pentru voi!)

    RăspundețiȘtergere
  8. Dragii nostri,scumpii DOMNULUI,ne-am intristat la citirea acestor noi vesti despre starea Teodorei si a voastra..dar in acelasi timp ne bucuram nespus de mult pentru ca vedem ca -dumnezeu va sustine si va da putere atit voua cit si fetitei voastre.Continuam sa fim alaturi de voi,rugindu-ne ca D-zeu sa lucreze minunea in viata vostra,si ca in curind ,papusica TEO cu ochii albastri sa poata zimbi din nou,dindu-va bucuria pe care toti parintii si-o doresc.Va imbratisam cu mare dor si va salutam cu psalmul 20.Cu dragoste,va imbratisam noi toti....va pupam Cristina si fam.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dumnezeu sa va dea putere si sa va rasplateasca credinciosia,sa va faca dupa credinta voastra.Ma rog ca Dumnezeu sa-i aline durerile Teodorei,sa fie cu Corina si cu tine,sa-i dea sanatate deplina Teodorei si sa ne bucuram de biruinta impreuna cu voi!

    RăspundețiȘtergere
  10. Lacrimile imi curg de fiecare data cand citesc ceva despre ea..Durerea si greutatea voastra numai Dzeu o stie noi putem doar sa ne o imaginam.Dzeu sa va intareasca,sa va dea putere sa treceti biruitori!Ne rugam ptr insanatosire!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu uitati suntem alaturi de voi si va sprijinim in rugaciunile noastre.Dzeu e alaturi de ea in fiecare moment.El sa va de a puterea necesara sa treceti biruitori si proclamam VICTORIA...va fi o adevarata marturie pt toata lumea.Dzeu o iubeste ff mult si noi la fel...ea este un adevarat inger.Va iubim ff mult si nu uitati...noi suntem alaturi de voi si ne rugam sa puteti sa treceti cu bine peste aceasta situatie.La El nu este nimic prea greu si stim ca El va lucra.Lidia Movila.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumim mult Lidia. Ne este foarte greu s-o vedem asa dar...inchidem ochii fizici si ii deschidem pe cei ai credintei vazand nu ceea ce este ea acum ci...ceea ce va fi cand Domnul va da izbavirea. Domnul sa fie cu noi toti.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cristian si Gianina Sfara17 februarie 2012 la 00:43

    Va dorim multa putere in lupta pe care o aveti de dus si credem ca Cel ce va intareste prin Duhul este Insusi Domnul nostru. Ne rugam pt. Teodora, ca Dumnezeu sa-Si desavarseasca lucrarea in trupul ei micut si fragil si sa o faca o marturie vie a puterii Lui nemarginite. Oni si Gabi, baietii nostri, ne cer sa le mai aratam poze cu Teodora si se roaga in fiecare seara pt ea, ca Domnul Isus sa o creasca mare si sanatoasa. Fie binecuvantarea Domnului peste voi si casa voastra, in toata vremea!

    RăspundețiȘtergere
  14. Este dureros si deprimant tot ceea ce trebuie Teodora si parintii ei sa indure .Este o lucrare a D-lui care o face prin aceasta familie , momentan de neinteles pt. noi ,dar va venii si timpul cand ni se va descoperi si rostul ei . Pana atunci , nu-i usor , o Doamne ai mila de ei si nu mai prelungii acest chin, vezi-le suferinta si mangaie-i,intareste-i in credinta si-n putere sa poata birui aceasta incercare . Imi amintesc de Iov cand ma gandesc la situatia lor ,D-l sa le dea Biruinta!Doamne ajuta-ne sa simtim unii cu alti si sa ne sprijinim uni pe alti in astfel de cazuri,fiecare dupa posibilitati. D-l va iubeste fff mult , nu descurajati,totul este in mana lui,EL se bucura ca-i ramaneti credinciosi neconditionat , adevarati inchinatori , oameni care sa fie impreuna lucratori cu EL ,vrednici sa fie pusi si-n glorie alaturi de EL

    RăspundețiȘtergere


Sindrom Edward

"Fiecare copil cu trisomia 18...indiferent cat de fragila este viata lui sau scurta ca si durata de zile, schimba pentru totdeauna lumea noastra..."

"Orice copil merita prima zi de nastere"

Persoane interesate

Trisomia 18

RAMANE TOTUSI UN DIAGNOSTIC SI NU O PROGNOZA...